۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: 877057

رئیس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری تیروئید ۲۱ میلیون نوزاد و کودک و درمان ۶۰ هزار بیمار طی ۱۸ سال اجرای برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیروئید نوزادان خبر داد.

غربالگری تیروئید ۲۱ میلیون نوزاد ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، شهین یاراحمدی؛ رئیس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از غربالگری تیروئید ۲۱ میلیون نوزاد و کودک و درمان ۶۰ هزار بیمار طی ۱۸ سال اجرای «برنامه کشوری غربالگری بیماری کم کاری تیروئید نوزادان» خبر داد و گفت: برنامه کشوری غربالگری بیماری کم‌کاری تیروئید نوزادان، یکی از مهم‌ترین و موفق‌ترین برنامه‌های سلامت است که در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در این برنامه هر ساله بیش از ۴۰۰۰ نوزاد بیمار شناسایی و تحت درمان قرار می‌گیرند و با این اقدام از عقب ماندگی ذهنی ناشی از بیماری کم کاری تیروئید نوزادان، پیشگیری می‌شود.

رئیس اداره غدد و متابولیک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: این برنامه در مدت عمر ۱۸ ساله خود، بیش از ۲۱ میلیون نوزاد (ایرانی و غیرایرانی) در کشور را مورد غربالگری قرار داده و تعداد بیش از ۶۰ هزار بیمار را مورد درمان قرار داده و از عقب ماندگی ذهنی در همه آن‌ها پیشگیری کرده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.